Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Tisdag

Kategori: Tankar & funderingar

Haha, alltså jag vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad!
Idag på lunchen så stod jag ute och rökte.
Samtidigt som jag gick ut kom det en kille, en mörkhydad rätt så ung kille.
Trodde han skulle in och börja jobba, men han ställer sig och rotar i soptunnan efter pant.
Jaja tänkte jag, han får väl göra det då.
Sen börja han rota bland fimparna efter några som det va tillräckligt mycket kvar på.
Precis då kommer Haydar ut och ska röka, en kille som jag jobbar med som är turk/kurd eller liknande tror jag.
Han ger den mörkhyade killen en cigg och tänder den åt honom, som han inte ens får ett tack för.
jag tänkte att om jag ger honom en så kommer han säkert be om mer om han ser mig igen.
Inte för att vara snål, men till slut kanske han vill ha ett helt paker eller blir hotfull om han inte får.

När jag rökt klar så fimpar jag och börjar gå mot dörren.
Då säger den mörkhyade killen: "Varför?"
"Va?!" svara jag.
Han: "Du vet varför"
Jag: "Nej, jag förstår inte vad du menar"
Han: "Det är ditt fel"
Jag: "Va!"
Han: "Du är ju värre än dom" säger han och pekar på Haydar.
Jag: "Vadå värre än dom? Vad har jag gjort?"
Han: "Du vet varför"
Jag: "Nej jag förstår inte vad du menar!" sa jag igen och gick in.

Fatta inte alls vad han mena :s
Om det va mitt fel att han gick och plocka burkar och fimpar, eller om han undra varför jag slängde fimpen och gav till honom kanske?!
Jag tror nog mer på det första nämnda.
Han får väl skylla sig själv som inte skaffat sig ett jobb så han måste leta pant ur överfulla soptunnor för pengarna och plocka fimpar för att kunna röka.
Det va ju ändå inte jag som tog hit honom!
Han ska fan va glad att han ens är kvar i Sverige.
Hade vi varit som hans hemland hade han nog blivit fängslad eller liknande.

Usch, gick och irreterade mig på det där hela tiden sen.
Vadå mitt fel? Och vadå värre än dom?
Vilka är dom och vad fan har dom gjort dig?
Jävla mupp alltså!
Till och med Haydar sa sen när han kom in han inte va riktigt frisk och att han inte heller fatta varför han sa så.
Måste till lägga att jag absolut inte är rasist!

/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: