Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Måndag

Kategori: Just another ordinary day

God morgon!
Några som är vakna? Eller alla jobbar väl?
Jag har faktiskt varit vaken i 1 timme redan :)
Gick ner och slängde i lite tvätt direkt när jag vakna.
Skönt att ha det gjort så man har hela dagen på sig sen att göra annat.

Sitter och kollar på lyxfällan nu.
Fattar inte hur folk kan strö pengar omkring sig som om det växte på träd.
En tjej som va med förut visste inte ens vad ränta va, och hade tagit flera lån :O
Herregud alltså!

Visst är det lätt att vänja sig att leva efter ett visst sätt.
Jag om nån vet det.
Jobbade och bodde hemma.
Även fast jag betalade "hyra" hemma och hade lite räkningar så hade ju jag väldigt mycket pengar över.
Men jag va ju smart och la undan flera tusen i månaden, vilket jag är glad för nu.
Annars hade jag aldrig haft råd med körkortet eller datorn.

Nu när jag inte jobbar och "bara" stämplar så märkar jag att jag inte kan köpa vad som helst.
Har till och med slutat rökt nu bara för att jag inte har råd.
Finns mycket grejer man kan få ge upp om man blir arbetslös.
Men det är så livet är, allting har en mening!
Nej nu har jag skrivit alldeless för mycket.
Hörs och ses!

/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: