Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

2011

Kategori: Tankar & funderingar

2010 har gått så jävla fort.
Har varit både ett bra och ett dåligt år.

Det bästa ? De vette fan, hände mycket bra 2010. Kan nog inte bestämma mig för 1 grej bara.
Det sämsta ? Att farmor gick bort :'( Jag/vi allihopa saknar henne så jävla mycket.
Men hon har det nog bra där hon är nu och håller ett vakande öga över oss :)

Men sista kvällen tog nog priset.
Jag har förstått länge vad du tycker, men i fredags natt fick jag det bekräftat.
Du vet att det är mig du sårar va ? Inte han !

Jag vet att du inte vill att jag ska vara ihop med han, jag vet att du ångrar att du tog med mig till den där festen där jag träffa han, jag vet att du tycker att han inte är bra för mig.
Men vet du ? Det skiter jag i !
Jag älskar han och han älskar mig, han gör mig lycklig !
Och tror du fullaste allvar att jag skulle göra slut med min pojkvän för att du, som ska vara "en så kallad" vän inte tycker om honom, då tror du fel.

Du säger att du älskar mig och saknar mig.
Borde då inte du kunna umgås med mig och finnas här för mig även fast du inte gillar honom ?
Det är mig du är/va vän med, inte han !

Om jag skulle tycka din pojkvän va dålig för dig så skulle jag ändå accpetera att du älska honom och vill vara med honom.
För det skulle vara dig jag va vän med, inte han.

När du ringde och sa att du finns där för mig när han inte finns där, så ska du veta att även om han inte finns där en dag, så kommer jag ändå inte höra av mig till dig.
För en äkta vän borde väl kunna finns där för nån ändå ?
Och jag känner att om du inte ens kan vara vän med mig för att du inte tycker om min pojkvän,
vet jag inte om du är så mycket vän att ha.

Och precis som jag sa, så menar jag att jag finns där för dig ändå.
Men jag hopppas att du förstår att det är DU som sabbat våran vänskap, inte jag !

Du sa även att du inte är ensam om att tycka som du gör, men tänker aldrig säga vem den andra är.
Tror du det är så svårt att lista ut ?

Besviken och sårad av nån jag trodde jag kunde lita på.

So long
/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: