Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Måndag

Kategori: Just another ordinary day

Försov mig i morse, ungeför 40 minuter nånting.
Duktigt Madde, duktigt !
När jag såg vad klockan va så hoppa jag upp ur sängen och klädde på mig samtidigt som jag ringde och sa att jag va på väg.
Kolla buss och det skulle va en inne i stan 18 över 8 och klockan va då nästan 10 över.
Så rafsa åt mig telefon, lypsyl (det viktigaste) och en tofs sen sprang jag ut i hallen och slängde på mig ytterkläderna.

Väl ute så va jag tvungen att dubbel kolla så det verkligen gick en buss.
Blev lite förvirrad och fattar inte om den skulle gå eller inte.
Men så kolla neråt mot UH's och där ser jag bussen står på "utfarten" från Rya och väntar.
Hör då samtidigt den där jävla plogen komandes från samma håll.

Så fick spring till våran infart och ställa mig för att inte bli överkörd eller iaf få massvis med snö över mig.
När den åkt förbi springer jag tillbaka, då ser jag precis i ögonvrån hur bussen åker förbi.
Men som tur va var det en annan buss som kom från Nora, den andra kom ju från Frövi.
Så den stanna som tur va !

Fattar inte komun att man inte kan ploga vid den tiden ?
Det va lixom en skolbuss jag åkte med.
Nog för att det är lov nu men ändå.
Hur många skulle fått hoppa upp i diken eller nå för att plogbilen kommer ?
Och hur många har missat bussen p.g.a av den ?

Inte fan saktar dom ner heller, och busschaufförerna är ju inte så himla glada av sig heller så dom skiter ju om man står där och viftar med armarna som en tok !
Detta är andra gången det händer mig, förra gången höll jag oxå på att missa bussen för att den låg i arslet på plogen.
Och då va klockan 7 på morgonen, så det är ju inte heller nån bra tid när många är på väg till jobbet.
Men men, nu ska jag inte vara en bessevisser ;p

So long
/ M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: