Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Onsdag

Kategori: Just another ordinary day

Redan onsdag idag, veckorna går fort när man har ledig måndag :p
Hade iaf det den här veckan :)
Men snart säger det väl bara pang så är det julafton :s

Gick riktigt bra på jobbet iaf, kändes mycker roligaste att städa idag efter det glada beskedet igår :)
Fast allt gick ju inte helt smärtfritt, så klart !
Va nere i vandrarhemmet och städa och tänka kolla så Carin kom ihåg att stänga av kranarna i gamla omklädningsrummet i källaren som jag fråga igår om hon kunde göra.
Och när jag kommer till dörren och ska låsa upp hör jag hur det skvalpar.
Trodde hon glömt att stänga av dom, så jag öppna dörren och hör ÄNNU MER skvalpande.

Vatten över nästan hela golven !
Går in och ser att hon missat stänga av en kran, lätt hänt när man aldrig vart där förut.
Hämta iaf en mopp och tänka ta upp det, men insåg kanske snabbt att det va lönlöst.
Så jag tog en hink och börja ösa över till en större hink och gick och tömde den säkert 5-10 ggr.
Men sen orka jag inge mer för jag kom ingen vart.

Så jag gick upp och sa till Mattias.
Han nappa på mitt förslag om att fråga egeryds om dom har en typ dammsugare som tar upp vatten.
Och som tur va, var det redan en egerydare på hotellet, så han åkte iväg och hämta en.
Så det löste sig :)

Nu kom Fia, Johan, Thea och Polly så ska gå upp och vara lite social.
Dag tre på listan kommer i morgon, visste inte vad jag skulle skriva om förens nu.
Och när jag såg att det handla om mat tänkte jag att det är ju roligare om man får se bilder :p

/M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: