Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Jul

Kategori: Tankar & funderingar

Igår när jag såg första snön falla, så tänkte jag "Fan, det snöar !", och idag när jag såg att det inte tänkte sluta snöa tänkte jag "Neeeej, jag orkar inte med snön!" men ändå så blev jag lite glad, på nått vis gillar jag faktiskt snön.

Även fast mina eksem blir värre på vinter, mitt hår blir statiskt och min hud blir så himlans torr, det är kallt ute, man måste ha tonvis med kläder för att inte frysa ihjäl, man blir blöt av den där jäkla snön, så är det mysigt att gå och pulsa i snö, bygga snögubbar och snölyktor med ungarna.

Och sen det bästa, när snön kommit är det inte långt kvar till julafton ! jag älskar julen, gjorde det ännu mer för några år sedan, när släkten fortfarande samlades hemma hos Farfar och Farmor, Pappa och alla hans syskon med familjer, så himla rolit att träffa alla kusiner man inte träffat annars på samma vis.

Åkte dit på förmiddagen och åkte inte hem förens framåt kvällen. Alla vi ungar (+Janette) satt inne vardagsrummet spännt 5 i 3 och väntade på Kalle Anka, sjöng med i alla låtar vi kunde.

Men nu är Farmor och Farfar för gamla för det, Farmor orkar inte med att vi är så många längre, blir för mycket ljud så hon hör ingenting.
Vi är ändå 13 kusiner, och det har kommit en ny nästan varje år från den äldsta av oss.

Men nu samlas vi syskon hemma här, äter mat och öpnnar julklapparna, det är så himla roligt att se ungarna när dom öpnnar deras klappar och se hur glada dom blir :)
Det är nånting speciell med julen, och jag älskar den !


Här är vi nästan alla kusiner, det fattas 4 st.

Snedstreck Madelein

Kommentarer


Kommentera inlägget här: