Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Magsjuka

Kategori: Just another ordinary day

Usch, de här är ingen bra dag.
Det hela började med att jag brände mig på brödrosten i morse,
sedan gick jag ut till bussen och stog i kylan och vänta.
När jag klev på såg jag busschaufförens äckliga lillfinger nagel,
som va ungefär 1½-2 ca långt :s Och han va kille dessutom +o(
Vidare till jobbet, hade ont i fingret så kunde knappt knyta ihop plast påsarna.
fick världens mongo områden, men tänkte "jaja, det får väl funka"
På frukosten kom H fram till mig och sa att avdelning 3 hade fått magsjuka.
"Yes" tänkte ja, då slipper jag städa.
Men icke, det va bara att trä på sig munskydd, värsta plast förkläde (?) och såna där fula blå grejer man har på fötterna.
Städade dom där äckliga magsjukerummen och trodde klockan va så pass mycket att jag iaf kunde ta fick,
men nej nej. Klockan va bara kvart i 1, och vi fikar halv 2.
Va måttligt irreterad kan jag säga.

Va ju klar med allt jag skulle göra oxå, men ville inte gå hem för då blir det ju mindre pegnar.
Gick och fika iaf med A-L och T vid 10 över 1. "Råka" sitta kvar och fika till klockan 2.
Och vi får bara fika i 15 minuter ^^ Då började min dag bli bättre :)

Och nu är jag hemma, har ätit godis, sovit middag, ätit mat och ätit godis.
Och i den ordningen ;)

Nej nu har jag skrivit alldeles för mycket.

Tjingeling

Kommentarer


Kommentera inlägget här: