Madelein

Om du inte älskar dig själv, kan du inte begära att någon annan ska göra det !

Kärlek

Kategori: Tankar & funderingar

Det här med kärlek, jag vet inte riktigt om jag förstår mig på det.
Antingen så går det käpprätt åt helvete, eller så går det bra.
För mig gäller nog första alternativet, har nog bara träffat dåliga killar helt enkelt.
När jag väl träffade en bra kille, så sabba jag allt.
Hur kunde jag vara så dum ?!
Och hur kunde du vara så dum och ta med mig hem ?!

Tror nog jag är lite för blyg egentligen, behöver vara mer framåt.
Och tycker mer om mig själv kanske ?!
Precis som ordspråket, (eller det kanske är nått ordspråk men ändå)
Om du inte älskar dig själv, hur kan du då begära att nån annan ska göra det ?
Tycker det stämmer bra, men visst. Jag hatar inte mig själv, men skulle kunna tycka mycket bättre om mig själv.
Men det finns så mycket jag vill ändra på/med mig själv innan jag kan göra det.

Jag är dålig på att flörta (vilket jag tror killar uppskattar när tjejer gör, eller ?!),
jag är dålig på att både ta och ge komplimanger.
Kommer jag nånsin bli bättre på de ?
Kommer jag nånsin hitta han som jag känner jag inte kan leva utan.
Kommer jag nånsin få gifta mig och skaffa barn och hus och allt som hör till?
Eller kommer jag förevigt bli singen och olycklig ?!
Eller kommer jag helt enkelt förbli singel och lycklig ?!
Nej det tvivlar jag på !

Jag börjar fundera starkt på om det verkligen finns någon för mig.

Men jag tror på att det finns någon för alla, bara att den ena parten kanske inte inser det,
men det finns någon för alla, det tror jag verkligen.
Samma sak som att allt händer för en orsak.
Vad det än är som händer, så händer det av en orsak.
Så att jag förstörde det med den där bra killen hade en orak.
De va väl helt enkelt inte meningen att det skulle vara vi.

Det här kanske inte va så intressant att läsa för er,
men jag behövde skriva av mig lite.
Kände att det klia i fingrarna.

Kommer nog bli många såna här inlägg nu,
har en period nu att jag tänker mycket, för mycket !
På allt och ingenting.
Speciellt när man ligger där själv i sängen och försöker sova, helt själv.
Men just nu ältar jag det här med kärlek i hjärnan !
Snart kommer det väl allt det här med jobb !
Usch, jag orkar inte !

Snedstreck Madelein

Kommentarer

  • Fia säger:

    Det finns någon för alla, det vet jag! Jag finns alltid här för dig, lillasysster! <3

    2009-08-24 | 10:56:04
    Bloggadress: http://wordsandletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här: